10.02.2013

KYLLING WOK


På fredag laget jeg kyllingwok med gode, ferske grønnsaker og nudler.
Her kommer en liten oppskrift på hvordan jeg lager den.


Du trenger:

Nudler
Kyllingfilet
Paprika
Brokkoli
Løk
Rødløk
Gulrot
Østersaus
Soyasaus
Salt og pepper
Hvitløkskrydder


Jeg startet med å kutte og skrelle grønnsakene. Brukte ca. en halv løk, halv rødløk, en hel liten paprika, en gulrot og litt brokkoli. 
Så kokte jeg nudlene etter anvisning (brukte to pakker). 
Deretter woket jeg grønnsakene, brukte en god del olje. Etter de var begynt å bli "møre", la jeg de oppi en skål for så å steke kyllingen. Kyllingen krydret jeg med salt og pepper. 
Når jeg var ferdig å woke kyllingen, heiv jeg oppi grønnsakene og tømte en pose med østersaus og ca. 2-3 ss med soyasaus. Jeg tilsatte også litt hvitløkspulver for ekstra smak:)
Tilslutt blandet jeg nudlene oppi og maten var klar til å nytes!!

Fin morsdag til alle mødre der ute! Håper helgen har vært fin:)


2 kommentarer:

  1. Det er lenge siden eg har smakt men det såg veldig godt ut:))sunnt og ikkje minst hihi!
    Håper du har hatt ei fine helg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var veldig godt ja! Og sunt som du sier. Greit å ha en liten kontroll på hva man får i seg av og til:)
      Fin kveld til deg!

      Slett

Kjekt hvis du gjerne vil kommentere:) Setter stor pris på det!