22.01.2013

FORANDRING FRYDER

Nå begynner stuen å ta form, litt og litt - og bli slik jeg ønsker å ha den og trives med! Er selvsagt et stykke fra mål, men håper at vi snart er der:)


Den mørkegrå hjørnesofaen er byttet ut med ny sofa, en 3-seter fra Ikea. Var meningen vi skulle ha stålbein på sofaen, men de hadde ikke på lager. Men jeg må si at jeg liker bjørkebeina litt også, de går så godt til bordet:)
Hjørnesofaen flyttet vi tilbake til tvkroken, og lot en av de to stolene stå, mens den andre fikk flytte bort til sofaen. 
Jeg har også fått meg en ny (gammel!) trestol. Fikk øye på den oppe på loftet til farmor og farfar, og måtte bare ha den med hjem:)

Ellers har jeg flyttet den grå kommoden bort til veggen her. Tidligere stod det et stort hvit vitrineskap her, men det er flyttet ned i kjelleren for mer oppbevaring der.

(Endelig begynner det å komme masse fint lys inn, slik at det er lettere å få tatt bra bilder..)


Bak trestolen skimter dere en peis. Endelig får vi peis i stua igjen. Dette er etterlengtet!!
Mer om det imorgen:)

Fin tirsdag til deg!

4 kommentarer:

  1. Så fint det er (og blir...hører du har planer:)
    vi venter også ny sofa i hus, lysegrå;) trestolen din var lekker!
    peis er virkelig uvurderlig! gír så god varme, og er skikkelig kos:)
    ønsker deg fin tirsdagskveld:)
    klem nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, snille deg:) Planer er viktig vet du, hehe!
      Så gøy, alltid kjekt med ny sofa:)
      Ser frem til kveldskos foran peisen etterhvert ja. Ungene holder på å legger teppe og saueskinnet foran, og gleder seg veldig de også:) Må bare lære minstemann at han ikke kan gå rett inn mot peisen, blir jo en utfordring det også:)

      Slett
  2. så kjempe koselig du har det, også så fin blogg, nydelige fliser til peisen!!
    legger meg gjerne til som følger på bloggen din :)

    Hvor er dette kuuule stuebordet fra??

    Klems Diana.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig du vil følge meg :)
      Legger igjen et spor på bloggen din angående stuebordet :)

      Slett

Kjekt hvis du gjerne vil kommentere:) Setter stor pris på det!