14.04.2012

DAGENS MIDDAG



Idag hadde vi stekt ris med kylling, egg og grønnsaker. Dette falt i smak både hos store og små!
Legger ved en lett forklaring på hvordan jeg laget retten, så kan du gjerne prøve seg om du ønsker det.

Jeg lagte først risen. 5 dl ris og 1 l vann. Så stekte jeg 3 egg og helte dem over i en skål. Deretter stekte jeg en halv amerikansk grønnsaksblanding sammen med purreløk og vanlig løk (kuttet i biter). Så blandet jeg risen, eggene og grønnsakene + ferdig stekt, reven kylling oppi gryta og stekte dette litt i olje. Krydret med salt og pepper, og hadde litt soyasaus oppi for å få mer smak.


--------------------------

I kveld har jeg holdt på å grunne soverommet vårt med maling før vi skal til med tapensering. Ble NESTEN ferdig, men så begynte minsten å gråte så jeg måtte gå å ta han. Men min kjære samboer skulle gjøre ferdig resten:)
Vi har forresten vært å kjøpt maling til rommet. Det blir hvitt på alle rommene, mens vi skal ha en grålig vegg. Kommer tilbake til nøyaktige fargekoder senere.

I morgen skal jeg bake to kaker og lage gele. Vi skal nemlig feire min kjære's bursdag litt på etterskudd. Jaja, bedre seint enn aldri!

Ha en superfin lørdagskveld!


5 kommentarer:

Kjekt hvis du gjerne vil kommentere:) Setter stor pris på det!