05.08.2012

MORMORS HAGE

Mormors hage er fullt med nydelige blomster som blomstrer for fullt nå sammen med grønnsaker og bær.
Idag tok jeg med meg kameraet for å ta litt bilder av hagen hennes. Og til min fordel så skinte jammen solen. Men etter at jeg hadde vært ute, og kommet meg inn, begynte regnet og hølje ned.



Mormor har skaffet seg et drivhus. Det var jammen på tide. Nå gjenstår det bare å få montert det, og satt det hvor det skal stå. 


Hortensia. Nydelig som alltid.



Et lite overblikk over grønnsakskassene til mormor.


Tomater på terrassen.


Grønn paprika.


Og nyplukkede sukkererter:)

I mormors hage finner du:
- Sukkererter
- Selleri
- Rødbeter
- Gulrøtter
- Poteter
- Gresskar
- Purre
- Tomater
- Paprika
- Sitrontre

Når jeg var liten pleide jeg alltid å være med mormor å plukke blomster i hagen som jeg kunne ta med meg hjem. Nå er det Sunniva som har overtatt den rollen. Hun elsker blomster, og er gjerne med oldemor ut i hagen for å plukke fine buketter til å ha i vase hjemme:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjekt hvis du gjerne vil kommentere:) Setter stor pris på det!